luni, 8 februarie 2016

Prăjitură cu mere (foi din făină integrală)

Ingrediente:

  • 200 gr. unt
  • 1 ou si un galbenus
  • 3 linguri zahar
  • 450-500 gr. faina integrala
  • zahar vanilat
  • putin lapte rece
  • putina sare
Umplutura:
  • 12 mere
  • 30 gr. unt
  • 7 linguri zahar
  • coaja rasa de lamaie
  • scortisoara
  • anason stelat (optional)
  • 1 zahar vanilat sau esenta vanilie
  • deasupra zahar pudra


Mod de preparare:
  1. Am taiat untul cubulete si l-am adaugat intr-un bol,tot acolo am pus si restul ingredientelor,faina,oul si galbenusul,zaharul,sarea si vanilia sau esenta,apoi am amestecat ingredientele .
  2. Daca aluatul nu este suficient hidratat este necesar sa mai adaugam putin lapte,ori daca este prea moale se mai adauga faina,
  3. La final vom obtine un aluat omogen,bine legat care va putea fi intins usor cu sucitorul.
  4. Se acopera aluatul cu folie si se da la rece,cat timp se pregateste umplutura.
  5. Merele se spala,curata de coaja si se razuiesc.
  6. Intr-o cratita se caramelizeaza zaharul,pana are culoare chihlimbarului,se adauga untul si se omogenizeaza rapid.
  7. Apoi se adauga merele,anasonul stelat,scortisoara si am amestecat ,pana cand a mai scazut din lichid,daca nu scade suficient ,riscam sa nu se coaca foaia de jos,iar la fnal se adauga vanilia.
  8. Se scoate aluatul de la rece, se imparte in doua parti egale.
  9. Pe masa infainata se intinde prima foaie, care se aseaza in tava tapetata cu unt sau hartie de copt.
  10. Se toarna amestecul de mere ,se scoate anasonul si se niveleaza.
  11. Se aseaza si cealalta foaie,se inteapa cu furculita si se da tava in cuptorul preincalzit la foc mediu.
  12. Se lasa la copt pana ce foaia de sus devine tare,la atingere.
  13. Dupa ce este coapta se pudreaza cu zahar.
  14. P.S. Eu am incercat varianta cu faina de secara,mai light si zahar brun.




Pofta buna!

                           


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu