luni, 2 ianuarie 2017

Cheesecake cu jeleu de fructe

Ingrediente:

  • 200 ml. frisca Meegle
  • 1 foaie gelatina Dr.Oetker
  • 250 gr. biscuti digestivi (recomand McVitties ,se gasesc la Profi)
  • 4 linguri zahar pudra
  • 250 gr. mascarpone
  • zeama de la o jumatate de lamaie
  • aprox.80-100 gr. unt topit
  •  aprox 250-300 gr fructe pentru jeleu ,pot fi si congelate (eu am pus coacaze,capsune si mure)




Mod de preparare:
  1. Se topeste untul,se lasa putin deoparte si se toarna peste biscuitii maruntiti in blender,biscuitii se rastoarna intr-o tava cu pereti detasabili, se apasa bine cu un pahar cu fundul plat pentru o mai buna uniformizare si se da la rece pana se pregateste crema.
  2. Crema mascarpone se amesteca cu cele 4 linguri de zahar pudra si zeama de la o jumatate de lamaie.(folosind mixerul)
  3. Frisca batuta in prealabil se integreaza in crema mascarpone pana la o omogenizare completa. Se rastoarna peste biscuitii care au stat la rece si se introduce din nou la rece.
  4. Intre timp se pregateste jeleul de fructe. Am pus aproximativ o mana de coacaze,una de mure si una de capsune,pe care le-am trecut sub un jet de apa pentru a mai lasa din gheata care a aderat la fructe,le-am scurs bine si le-am pus pe foc, invartind usor. Cand fructele incep sa dea in clocot si apa lasata incepe sa se mai evapore rezultand un lichid siropos din fructe,le trec printr-o sita si pun din nou lichidul cu pulpa fara seminte pe foc ,adaug max. 3 linguri de zahar si zeama de lamaie care pastreaza culoarea frumoasa a fructelor si evidentiaza aromele,putin mai acrisoare ,se tine pe foc pana se topeste zaharul si jeleul incepe sa se lege.
  5. Intre timp foaia de gelatina care a stat 5 minute in apa rece se adauga compozitiei calde de jeleu  amestecandu-se energic,se mai da in doua clocote pe foc si se rastoarna peste compozitia cu mascarpone de la frigider. Se taie dupa ce a scat vreo 2-3 ore la frigider.




Pofta buna!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu